karolsky, skoro przeczytales watek, wiec teraz pozostaje wybrac firme sprezyn blizsza sercu, wejsc w konfigurator i dobrac odpowiednie sprezyny.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
pytanko
Witam po przeanalizowaniu wątku UFFF zdecydowałem się na tył do sedana na Lesjo 4285727 i tu zdziwienie tył 1/3 gazu i 1/2 benzyny 380 mm czy tak ma być czy cos pomieszali z zamówieniem intercarsie? Dodam ze z przodu 390 jedna i druga strona
[ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 23:16 ]
Czy ktoś kto ma te sprężyny może potwierdzić czy jeszcze siada czy raczej już nie powinny?
Komentarz
-
-
matthews, te Twoje lesjo to -wg. info znalezionych w necie- to odpowiednik sprężyn ...BG, czyli nic szczególnie twardego; ja pisałem niedawno, że po roku wywaliłem sprężyny o twardości BG, bo za mocno się kładły przy obciążeniu, a na pusto też szału nie było
jeśli kilku/kilkunastokrotnie załadujesz auto po dach - to tak, ugniecie się jeszcze trochę
Komentarz
-
-
Witam, przejrzałem 102 strony o tylnych sprężynach i mam mętlik w głowie
.Waham się co wybrać dla auta z LPG+hak . Dwa razy w roku wyjazd: 4 dorosłe osoby + dziecko+3 rowery. Zastanawiam się pomiędzy: Lesjo 19 lub 20 albo Monroe 3349. Proszę osoby,które założyły w/w sprężyny do takiego auta o swoje opinie i przemyslenia. Będę wdzięczny za pomoc.
Komentarz
-
-
Jesli auto szoruje Ci zadem po asfalcie, wszystko bedzie lepsze, niz opieranie zawieszenia o elementy karoserii.Zamieszczone przez skuba2000Zastanawiam/obawiam się czy nie będą za "twarde" i czy rodzinka zaakceptuje "nowy" komfort jazdy.
O ile mnie pamiec nie myli, ja zaaplikowalem do swojej na tyl, polecane w tym watku sprezyny Monroe i efekt jest bardzo pozytywny. Auto z tylu wstalo (przy braku butli LPG purysci stylistyczni powiedzieliby ze nawet zanadto wstalo) ale o pogorszeniu konfortu jazdy raczej nie mozna mowic. Za to bez stresu moge obecnie zawalic bagażnik rzeczami, zaprosic do srodka pare osob, a i tak nie osiagne gleby takiej, jak wczesniej mialem na prawie pustym aucie (moje sprezyny pod koniec swojego zywota byly koszmarnie krotkie i strach bylo cokolwiek do samochodu wsadzac)Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
miałem przez rok lesjo 19, teraz mam lesjo 20 i na 100% mogę powiedzieć - na taki balast na pewno nie lesjo 19, bo będziesz miał rant błotnika równo z oponami po wspomnianym załadowaniu albo i niżej, na lesjo 20 jest oczywiście twardziej, ale nawet bez załadunku nie jest to twardość uciązliwa (moim zdaniem)Zamieszczone przez skuba2000Dwa razy w roku wyjazd: 4 dorosłe osoby + dziecko+3 rowery. Zastanawiam się pomiędzy: Lesjo 19 lub 20 albo Monroe 3349
lesjo 20 vs monroe 3349 - grubość drutu ta sama (12,5), natomiast m3349 są dłuższe o 4cm, gdzieś w temacie jest zdjęcie kombi z hakiem, lpg i balastem w postaci rowerów na m3349 i wtedy jest auto stoi "normalnie" (pojęcie względne, wiem), natomiast wg fotek z tematu na pusto m3349 potrafi wyglądać dość komicznie; pytanie jak dużo jeździsz pusty
jeśli boisz się "twardości" to możesz jeszcze próbować wsadzić lesjo 19+grubsze wkładki pod sprężynę - mi to akurat nie pasowało (nie było wcale miękko, z auta zrobił się ping-pong na pusto), ale jakbyś chciał tanio przetestować taki zestaw to spójrz na dział "Giełda"
możesz też próbować wsadzić same wkładki podwyższające pod sprężyny - wtedy tylko zmieniasz wysokość auta, twardości niby nie - poza tym, że nie wiadomo, jak na to zareagują używane wcześniej w innym zakresie wysokości amortyzatory
Komentarz
-
-
Napisz PW do kolegi Same_oktany, bo u niego wyglądało to tak:Zamieszczone przez skuba2000Czarnobyl napisał "natomiast wg fotek z tematu na pusto m3349 potrafi wyglądać dość komicznie"
Tak naprawdę liczę na kogoś kto napisze na jakiej wysokości zatrzymało się auto (po ułożeniu się sprężyn) po wymianie na sprężyny m3349 (zdjęcia mile widziane).
Komentarz
-
-
Mam Lesjo 19 i w 100% potwierdzam to co wyżej napisał Czernobyl.Zamieszczone przez czernobylmiałem przez rok lesjo 19, teraz mam lesjo 20 i na 100% mogę powiedzieć - na taki balast na pewno nie lesjo 19, bo będziesz miał rant błotnika równo z oponami po wspomnianym załadowaniu albo i niżej
Komentarz
-
-
Dobre porownanie :-) Niemniej jednak, dzieki tym sprezynom auto zaczyna byc funkcjonalnym kombiakiem, do ktorego mozna wlozyc 200-300kg towaru bez obawy o zostawianie na asfalcie sladow glowka haka holowniczegoZamieszczone przez yunior81No Chłopie, masz pakiet na bezdroża jak nic :diabelski_usmiech :zlosnik1:Zamieszczone przez rodaczekU mnie po dwóch latach i ok 20 tys km. tyłek octy na m3349 wygląda tak na pusto ( brak LPG i haka)
Wygląda jak Polonez po dołożeniu pióra :lol:
k
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Moim zdaniem stoi ani wysoko ani nisko, czyli tak jak powinna staćZamieszczone przez czernobylmoje autko z lejsami 20 już po jako-takim ułożeniu się, LPG ~30L, Pb95 - 1/2 oraz zapasówka w bagażniku - zdjęcie poniżej
z szybkich pomiarów wynika, że jest to w granicach 385-390mm albo ja czegoś nie umiem zmierzyć - bo MZ stoi całkiem wysoko
A czy mógłbyś jeszcze napisać czy dostrzegasz różnicę w wysokości pomiędzy Lesjo19 a Lesjo20 jak auto masz niezaładowane?
Komentarz
-
-
tak, załadowane "20" nie idą tak bardzo w dół jak "19" (to chyba oczywiste)Zamieszczone przez aronusczy dostrzegasz różnicę w wysokości pomiędzy Lesjo19 a Lesjo20 jak auto masz niezaładowane?
co do prowadzenia się auta - to z "20" załadowane prowadzi się _chyba_ lepiej (albo to efekt placebo, w końcu wydałem kasę, to mam być zadowolony
), na pusto praktycznie bez różnicy poza tym, że oczywiście nieco bardziej czuć dziury w drogach - tu też ciężko mi być na razie obiektywnym, bo zmiana z "19" na "20" praktycznie zgrała mi się z wymianą ogumienia na letnie, gdzie boki opon są twardsze, więc dochodzi dodatkowy czynnik wpływający na sumaryczną ocenę pracy zawieszenia; napiszę za kilka tysięcy km i kilka dłuższych tras z obciążonym bagażnikiem
Komentarz
-
Komentarz